مرجع فایل - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 44
مقدمه پرورش و شكوفايي استعدادهاي سرشار نسل جوان، امكانات فراواني را ميطلبد كه مهمترين آنها انس و عادت با كتاب و قلم و سير آزاد انديشه در جولانگاه علم و ادب است. از آنجا كه جوانان آينده سازان كشور ميباشند براي هدايت آنها به سعادت و تكامل بايد روش صحيح زيستن را به آنان آموخت، اين مهم تنها با سلاح دانستن و عمل به دانستهها تحقق مييابد. با شناخت اهميت و حساسيت مطالعه و كتابخواني در بين نسل جوان، ميتوان به نقش مطالعه و كتابخواني درتعالي روح و انديشه جوانان پي برد و با شناخت گرايشهاي نسل جوان در مطالعه و كتابخواني برايتوزيع فرهنگ مطالعه در ميانه آنان برنامهريزي كرد. با تولد كتاب زندگي انسان در قرون پيش تغيير اساسي پيدا كرد و انتقال فرهنگ از نسلي به نسل ديگر تسهيل شد و سرانجام در زمان كنوني كتاب تمام مرزهاي جغرافيايي و فرهنگي را در نور ديده است، و امروزه ميزان نشر و تعداد ساعات مطالعه و مطالعه كنندگان كتب به عنوان يكي از شاخصهاي رشد و توسعه جوامع و يكي از نشانههاي پيشرفت و ترقي به حساب ميآيد اين در حالي است كه عليرغم گسترش همه جانبهي وسايل ارتباط جمعي همچون راديو و تلويزيون، سينم و روزنامه، كتاب هنوز جايگاه ويژهاي دنياي امروز دارد. در اهميت اين رسانهي قوي و مفيد همين بس كه حيدري (1375) مقايسهاي بين انسان و غير انسان انجام داده است و عمده تفاوت اين دو را در استفاده از ابزاري به نام كتاب ميداند چناكه ميگويد. فصل اول بيان مساله؛ ضرورت آگاهي از نيازها و علايق خوانندگان مخصوصاَ دانشآموزان و ارزش كه بر تحصيل و مطالعه قائلند براي برنامهريزي بهتر براي توليد نشر كتابهايي كه مهم به بالندگي فكري و فرهنگي و علمي آنان بيانجامد و هم بر فرهنگ مطالعه و تقويت تحصلي آنان در جامعه كمك ميكند اجتناب ناپذير و بدهي است و اين مهم حاصل نميشود مگر از راههاي مختلف پژوهشي لذا سوال اساسي اين است: آيا مطالعات غير درسي دانش آموزان بر پيشرفت تحصيلي آنها
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در فروشگاه فایل آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 9,300 تومان