محل لوگو

پاورپوینت همسر آزاری


پاورپوینت همسر آزاری

لينک پرداخت و دانلود *پايين مطلب*

فرمت فايل:powerpoint (قابل ويرايش و آماده پرينت)

تعداد اسلاید:92

خانواده از ارکان مهم هر جامعه ای محسوب می شود . این بنیاد ضمن اینکه کانون آرامش است محل عقاید و نگرش های زوجین نیز می باشد . تخمین زده شده است که یک سوم از زوج هایی که ازدواج کرده اند خشونت را در رابطه زناشویی تجربه نموده اند . علت اهمیت مساله همسر آزاری و خشونت زناشویی این است که این نوع آزار در چارچوب خانواده و یک محیط بسته صورت می گیرد .

 همسر آزاری به گونه ای موضوعی خصوصی تلقی می شود و حتی افشای اسرار مربوط به آن تحریم می شود . گاهی شکایت از همسر به دلیل همسر آزاری می تواند به وخامت رابطه زن و شوهر بیفزاید و جدایی و مشکلات آن را برای زنان به همراه آورد .

 

تعریف همسرآزاری

 

همسر آزاری به هر نوع سوء رفتار فیزیکی ، جسمانی ، جنسی ، بی اعتنایی ، کم توجهی ، تحقیر ، توهین و ناسزاگویی و به طور کلی به هر نوع رفتاری گفته می شود که فرد با قصد ونیت قبلی برای ایجاد صدمه جسمی یا روانی و یا پایمال کردن حقوق همسر خود به کار می گیرد ( اسمیت ، 1990 ).

 

در بیانیه سازمان ملل متحد در مورد خشونت علیه زنان اینگونه آمده است:

خشونت خانوادگی family violence گاهی اوقات تحت عنوان همسرآزاری spousal abuse، خشونت زناشویی marital violence، زن آزاریconjugal violenc e ، شریک آزاری partner abuse توصیف شده است 0( استراوس ، 1993 )

انواع همسر آزاری

 

آزار روانی

 

لورینگ (1994) خشونت عاطفی را به عنوان یک فرآیند که در طی آن یک فرد از نظر روانی از سوی شخص دیگر به صورت تدریجی دچار آسیب می شود تعریف می کند . آزار عاطفی شامل رفتارهای کلامی و غیر کلامی زورگویانه همسر است که ابراز آنها در بدن دیده نمی شود .

از مصادیق این نوع آزار می توان به مواردی چون محدود کردن آزادی ، خرده گیری بی جا و ناروا ، تحقیر وتوهین ، فحاشی و ناسزا گویی ، تهدید به جدایی و طلاق ، کناره گیری خصمانه ، تحقیر شریک زندگی ، محدود کردن آزادی همسر و جلوگیری از دسترسی او به منابع حمایتی ، انتخاب نام های نامناسبی چون احمق برای او ، دست انداختن همسر به هنگام ناتوانی و ادای او را در آوردن اشاره کرد . همسر بد رفتار همچنین ممکن است به تحقیر دوستان ، اعضای خانواده همسر ، بی ادبانه رفتار کردن با دیگران جهت شرمساری همسر بپردازد و در روابط اجتماعی همسر محدودیت هایی ایجاد کند .

به طور کلی آزار عاطفی و روانی توسط مورفی و هاور ( 2001 ) در چهار طبقه مطرح شده است :

 

1 – رفتارهای سلطه و ارعاب که شامل تهدید نسبت به همسر و یا اموال او می باشد .

 

2 – رفنارهای خصومت و عقب نشینی ( برای مثال غیر صمیمانه عمل کردن یا خودداری از صحبت کردن راجع به مشکل ) .

 

3 – بی ارزش خواندن همسر ( مثل اسم روی همسر گذاشتن )

 

4 – محدود کردن ارتباطات اجتماعی همسر ( مثل جدا کردن او از خانواده و دوستان ) .

 

در حقیقت ماهیت نا محسوس و موذیانه خشونت عاطفی اغلب آسیب ها و آشفتگی روانی بیشتری نسبت به خشونت جسمی دارد .

 

در پژوهشی در زمینه خشونت خانگی در مراجعان زن و قربانیان خشونت در مراکز مشاوره خانواده نشان داده است که 85 درصد زنان بر این باورند که بدترین و وحشتناک ترین جنبه کتک خوردن از مرد تنها خشونت فیزیکی نیست بلکه خشونت روانی ، حالت ترس و احساس سرخوردگی است که آنان در حین کتک خوردن تجربه کرده اند ( امین الاسلامی ، 138 ) .

 

 


مبلغ قابل پرداخت 22,800 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 327

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما