محل لوگو

مقاله آلودگي هوا


مقاله آلودگي هوا

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات:14

 

آلودگي هوا

موضوع چیست؟

اوزن که جزء اصلی مه دود است، گازی است که از ترکیب اکسید نیتروژن وهیدروکربنها در حضور نور آفتاب بوجود می‌آید. در اتمسفر ، ازن بطور طبیعی به صورت لایه‌ای که مارا از اشعه ماورای بنفش محافظت می‌کند، وجود دارد. ولی زمانی که در سطح زمین تولیدشود، کشنده است

. اوزون از کجا می‌آید؟

اتومبیلها ، کامیونها و ... ، یکی از اصلی ترینمنابع اوزون هستند. در سال 1986 ، مقدار حیرت انگیز 6.5 میلیون تن هیدروکربنهایمختلف و 8.5 میلیون تن اکسیدهای نیتروژن توسط خودروهای موتوری وارد هوا شدند. نیروگاهها ، کارخانه‌های شیمیایی وپالایشگاههاینفت نیز سهم بزرگی در همین مساله دارند و نیمی از انتشار هیدروکربنها ونیتروژن در کشور آمریکا مربوط به آنهاست.

خطر مه دود

صدمات ریوی ناشی از هوای آلوده به اوزون ، خطری است که هر 3نفر از 5 نفر با آن روبرو هستند. اکثر مردم نمی‌دانند که مه دود به غیر از انسان بهسایر موجودات زنده هم آسیب می‌رساند. مهدود ازنی ، مسئول صدمات زیاد به درختان کاج و نابودی محصولات کشاورزی در بسیاریاز مناطق کشاورزی است.

هوای آلوده چیست؟

هر ماده‌ای که وارد هوا شود ، خواص فیزیکی ، شیمیایی وزیستی آن را تغییر می‌دهد و به چنین هوای تغییر یافته ،هوای آلودهگویند.

 

عوامل آلوده کننده هوا

  • عوامل طبیعی:فوران‌های شدید آتشفشان، وزش توفان ، بادهای شدید و … ، گازها و ذراتی را وارد هوا می‌کنند و سبب آلودگیآن می‌شوند.
  • فعالیت انسان:کارخانجات صنعتی ،کشاورزی ، شهرسازی ، وسایل گرمازا ، نیروگاهها ، وسایل نقلیه و ... ، از عواملآلوده کننده هوا هستند.

مواد آلوده کننده هوا

  • منوکسید کربن:گاز سمی منوکسید کربن ،بطور عمده مربوط به خودروهایی است که مصرف سوخت آنهابنزین می‌باشد. این خودروها مقدار زیادی گازCOرا از طریق لوله اگزوز وارد هوامی‌کنند.
  • دی‌اکسید گوگرد:عمدتا مربوط بهنفتکوره (نفت سیاه) است که در بعضی صنایع و تاسیسات حرارت مرکزی و تولید نیرو مورداستفاده قرار می‌گیرد.
  • اکسیدهای نیتروژن دار:بطور عمده مربوط به نفت کوره ،گازوئیلو مقدار کمتری مربوط به مصرف بنزینونفت سفیداست.


مبلغ قابل پرداخت 9,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 315

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما