لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات:15
سینمای اوانگارد
سينماي كلاسيك تعريفي خاص دارد.سينمايي است با خط داستاني مشخص ,فراز و فرودهاي سناريو ,گره فيلمنامه و نتيجه گيري نهايي با شخصيت پردازي و قهرمان سازي و....اما در دهه هاي 20 و 30 هنرمندان آوانگارد مانند دادائيستها , نوع جديدي از سينما را تعريف مي كنند.اين سينما كه سينماي آوانگارد ناميده شده داراي مشخصاتي چند است:
- نزديكي سينما به طبيعت و زندگي عادي
- حذف داستانگويي صرف كلاسيك
- در هم ريختن فرمولهاي كلاسيك هنري
- تكرار بعضي المانها
- حذف قهرمانهاي انساني در سينما
- ارتباط ريتمهاي موسيقي با ريتم تصاوير
- فقدان فرمولهاي فيلمسازي كلاسيك مانند اوج و فرود و قهرمان سا
هنرمندان آوانگارد سينماي داستانگو را تاتر درون قوطي مي دانستند!از جمله هنرمندان آوانگارد مي توان«مارسل دوشان » را نام برد . anemic cinema فيلم كوتاهي است كه او ساخته و بنوعي در نامش نيز با در هم ريختن كلمات سينما سعي در تصحيح تعريف ما از سينما دارد .در اين فيلم يك رينگ گونه كه صفحه موسيقي مي باشد مي چرخد و بر روي آن كلماتي فرانسوي عيان مي شود در حالي كه جمله اي كه اين كلمات ساخته اند بي معنا مي باشد.
«فرنان لژه »ديگر هنرمند سينماي آوانگارد است .فيلم «باله مكانيكي »اثر او ماشيني شدن انسان را در اثر تكرار نشان مي دهد يعني اساس فيلم در تكرار است.شاتshut هاي لژه در فيلم بنوعي قطع شدن بدن افراد را در جنگ تداعي مي كند.
Entract :اثر رنه كلر ديگر فيلم آوانگارد است كه بعنوان آنتراكت بين فيلمها در سينما ساخته شده است.همچنين است فيلم« پاسيفيك 231 »اثر جان ميتري كه در آن سعي در ارتباط ريتمهاي موسيقي با ريتم تصاوير شده است
مبلغ قابل پرداخت 9,500 تومان
برچسب های مهم