محل لوگو

مقاله روانشناسی بازی کودکان


مقاله روانشناسی بازی کودکان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات:13

انسان نياز به حرکت و جنبش داردو بازي بخش مهمي از اين نياز است. هر فرد براي رشد ذهني و اجتماعي خود، نيازمندانديشه و تفکر است و بازي خمير مايه اين تفکر و انديشه است. آمادگي جسمي و روحيبراي مقابله با مشکلات بخشي از فلسفه ي بازي کودکان است، بنابراين، بازي هر چهگسترده تر، پيچيده تر و اجتماعي تر باشد کودک از مصونيت رواني بيشتري برخوردار ميشود. کشف دنياي اطراف بخش ديگري از فلسفه بازي است که کودک حس کنجکاوي خود را ازاين طريق ارضا مي کند. بازي تن و روان کودک را ايمني مي بخشد و مسؤوليتهاي اجتماعيو اقتصادي را که در آينده بايد بدون کشيد به او مي آموزد. کودک با بازي کردنموقعيتي بدست مي آورد تا اعتقادات، احساسات و مشکلات خود را پيدا کند و مهارتهايزندگي را بياموزد." رابرت وايت" ميگويد: «ساعات زيادي را که کودکان صرف بازي ميکنند نمي توان به هيچوجه تلف شده تلقي نمود، بازي ممکن است شادي بخش باشد ولي دردوران کودکي يک کار جدي است ». بدون ترديد بازي بهترين شکل فعاليت طبيعي هر کودکمحسوب ميشود. تعـــــريف بـــازي : به هرگونه فعاليت جسمي يا ذهني هدفداري که بهصورت فردي يا گروهي انجام پذيرد و موجب کسب لذت و اقناع نيازهاي کودک شود، بازي ميگويند.

 

نگاه اجمالی

کودکان جهان اهل هر کجا و از هر ملیت و مذهبی و هر قوم وقبیله‌ای که باشند، نیاز بهبازی دارند و بازیمی‌کنند. فراموش نکنیم که بزرگسالان هم گهگاهی و از روی تفنن چنین نیازی را حسمی‌کنند. حتی حیوان هم نیاز به بازی دارد. پس می‌گوییم آدمیان در هر سن و سالی کهباشند، بازی می‌کنند. پیر ، جوان ، نوجوان و کودک فرقی نمی‌کند. هر کس قسمتی از وقتشبانه روز خود را صرف بازی و تماشا می‌کند تا لحظه‌ای از رنج جهان بیرون و دنیایجدی را فراموش کند. اما دنیای جدی کودک همان دنیای بازی است.

کودک با بازیبزرگ می‌شود، تحول می‌یابد و به سمت کمال می‌رود. کمال جسمی،کمال عقلیوکمال احساسی. این تغییرات و این تکامل ممکناست از چشم پدر و مادر و نزدیکان کودک دور بماند. اما از دیده روان شناسان و محققاناین زمینه ، بویژه آنان که برایمعرفت روحو روان کودک در تلاشند دور نماندهاست.

تاریخ بازی


مبلغ قابل پرداخت 9,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۸ دی ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 323

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما