محل لوگو

مقاله آرماتور بندي و قالب بندي ساختمانهاي بتني


لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات:17

ساختمانهاي بتني: ساختمان بتني ساختماني است كه براي اسكلت اصلي آن از بتن آرمه (سيمان، شن، ما سه و فولاد به صورت ساده يا آجدار) استفاده شده باشد. در ساختمانهاي بتني سقفها بوسيله تاوه (دالهاي بتني) پوشيده مي‌شود. و يا از سقفهاي تيرچه و بلوك و يا ساير سقفهاي پيش ساخته استفاده مي‌گردد. و براي ديوارهاي جداكننده (پارتيشن) ممكن است ازانواع آجر مانند سفال تيغه‌اي، آجر ماشيني سوراخ دار آجر معمولي كوره و يا تيغه گچي و يا چوب استفاده شود ممكن است از ديوارهاي بتن آرمه نيز استفاده شود. به هر حال اولين نوع ساختمان شاه تيرها و ستونها از بتن آرمه ساخته مي‌شود.

قالب بندي شناژ و فنداسيون:

در كارگاههاي ساختماني بتني سه كارگاه وجود دارد كه هم زمان به كار خود ادامه مي‌دهند. اين سه كارگاه عبارتند از : كارگاههاي بتن سازي- آرماتور بندي و قالب بندي. از آنجا كه بتن قبل از سخت شدن روان مي‌باشد لذا براي شكل دادن به آن احتياج به قالب داريم.

در حال حاضر در بيشتر ساختمان‌ها از قالبهاي آجري استفاده مي‌شود چون مقرون به صرفه‌تر از قالبهاي چوبي است از قالبهاي فلزي در كارهاي سري سازي استفاده مي‌شود. قالب بندي آجري بدين طريق است كه پس از بتن مگر اندازه پي‌هاي اصلي را با آجر چيده و بعد شناژها را به آن نيز متصل مي‌نمايند.

ضخامت اين آجر چيني مي‌تواند 10 سانتي متر هم باشد بهتر است براي اين آجر چيني از ملات گل استفاده نمود زيرا در اين صورت بعد از سخت شدن بتن مي‌توان آجرها را برداشته و مجدداً‌ مورد استفاده قرار داد. ولي در اين طريق (ديوار 10 سانتي متري و ملات گل) ممكن است در موقع بتن ريزي ديوارهاي قالب تحمل وزن بتن را ننموده و از همديگر متلاشي شود. كه در اين صورت مي‌بايد قبل از بتن ريزي پشت كليه قالبها با خاك يا آجر و يا مصالح ديگر بسته شود بطوريكه بخوبي بتواند تحمل وزن بتن را بنمايد.

مشكل اساسي در اين نوع قالب بندي آن است كه آجر آب بتن مجاور خود را مكيده و آنرا خشك مي‌كند و فعل و انفعالات شيميايي را در آن متوقف مي‌كند و در نتيجه حد اقل به ضخامت 5 سانتي متر بتون مجاور خود را فاسد مي‌كند. براي جلوگيري از اين كار بهتر است كه رويه آجر را با يك ورقه نايلون پوشيده شود تا آجر با بتون آجرها به راحتي از قالب جدا شده و مي‌تواند در محلهاي ديگر مورد استفاده قرار گيرد به هيچ وجه نبايد تصور نمود كه قبل از بتن ريزي مي‌توان ديوارهاي قالب آجري با پاشيدن آب سيراب نموده بطوريكه آجرها آب بتن را نمكد زيرا اولاً‌ با پاشيدن آب آجر كاملاً‌ سيراب نمي‌شود و در ثاني مقدار زيادي آب در قالب جمع مي‌شود كه خارج كردن آن از قالب بسيار مشكل و حتي غيرممكن مي‌باشد و اين آب داخل پي جاي بتن را گرفته و موجب پوكي قطعه مي‌شود. در ساختمان‌هاي مهم قالب پي‌ها را با چوبهاي روسي مي‌سازند.


مبلغ قابل پرداخت 9,600 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۷ دی ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 324

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما