مرجع فایل - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 18
سیستم فرمان 2-1- هدف از به کار گیری سیستم فرمان سیستم فرمان ( شکلهای 1-18 1-22 ) به راننده امکان می دهد کهجهت حرکت خودرو را تنظیم و کنترل کند . اینکار به کمک میله بندیی انجام می شود که فلکه فرمان را به چرخهای فرمانگیر متصل میکند . سیستم فرمان ممکن است دستی یا هیدرولیکی باشد . وقتی تنها منبع انرژی سیستم فرمان نیرویی باشد که راننده برفلکه فرمان وارد می کند ، سیستم فرمان خودرو دستی است در سیستم فرمان غیر دستی از یک پمپ هیدرولیک یا الکتروموتور برای کمک به نیروی راننده استفاده می شود . اغلب خودروها سیستم فرمان غیر دستی دارند تا بتوانند راحت تر پارک کنند . طرز کار هر دو سیستم اساساً یکی است . وقتی راننده فلکه فرمان را می چرخاند ، حرکت به جعبه فرمان منتقل می شود . جعبه فرمان حرکت چرخشی فلکه فرمان را به حرکت مستقیم یا خطی چرخشی فلکه فرمان را به حرکت مستقیم یا خطی تبدیل می کند . حرکت خطی از طریق میله بندی فرمان یا میل فرمانهای چپ و راست متصل به بازروهای سگدست فرمان (1-19) یا شغالدستهای چپ و راست عمل می کند در نتیجه سگدست فرمان روی سیبکها به طرف داخل یا خارج حرکت میکند (1-20) این حرکت سبب پیچیدن چرخها و لاستیکها به چپ یا راست برای هدایت خودرو می شود . فرمان دستی 2-2- اجزای سیستم فرمان سیستم فرمان سه جزء اصلی دارد : 1- فلکه فرمان و مارپیچ فرمان که حرکت دست راننده را به جعبه فرمان انتقال می دهند . 2- جعبه فرمان که مزیت مکانیکی (2-6) را افزایش می دهد و حرکت چرخشی فلکه فرمان را به حرکت خطی تبدیل می کند . 3- میله بندی فرمان که حرکت خطی را به شغالدستها انتقال می دهد . 2-3- انواع جعبه فرمان در خودروها نیز از دو نوع جعبه فرمان استفاده میشود . این دو نوع جعبه
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در فروشگاه فایل آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان