مرجع فایل - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 15
اعتماد به نفس و راههای افزایش آن در دانش آموزان مقدمه :یا ایتهاالنفس المطمتئنه ا رجعی الی ربک راضیه مرضیه فا دخلی فی عبادی و ادخلیجنتی((ای نفس آرام و مطمئن برگرد به سوی پرورگار ت در حالی که هم خدا از توخشنود است و هم تو از خدا خشنود . پس داخل شو در میان بندگان خوب من و داخل شو دربهشت من.))خود یا نفس ترکیبات متعددی دارد مثلا:ٌ خود فیزیکی (بدن ) خوداجتماعی ، خود آرمانی ،خود عاطفی هدف های شخصی و جز آن که همه این مولفه ها زمینهرا برای ارزشیابی فرد فراهم می کنند به دنبال ارزشیابی فرد از خودش دراین ابعادمختلف و قضاوت درباره خودش شکل می گیرند.این قضاوت هاباعث می شوند که ما خود راارزشمند یا غیر ارزشمند بدانیم– بنابراین ارزشیابی ،اغلب پاسخ بنیادی ماست به اشیاءو و قایع دنیای پیرامون خود، و هنگامی که این پاسخ های ارزشیابی کننده با خودمانسرو کار داشته باشند،آن گاه به اعتماد به نفس یا حرمت خود مربوط می شوند. اعتماد به نفس دانش آموزان را افزايش دهيمانسان ها موجوداتي بسيار متفكر هستند و همين مسئله نه تنها باعث تمايز آنان از ساير مخلوقات شده بلكه باعث پيشرفت سريع وي در طول قرن ها است. سيستم وجودي انسان به نوعي است كه هميشه براساس باورهاي شخصي خود عمل مي نمايد و اين باورها از بدو تولد از محيط اطراف در ذهن بشر نقش مي بندد و آينده او را ترسيم مي نمايد. بايد اعتراف كرد كه تمام آموزش هاي برنامه ريزي شده يا برنامه ريزي نشده كه از آغاز تحت تاثير آنها قرار مي گيرد از خانواده و محيط اطراف آغاز شده و جامعه و رسانه ها و همه و همه را در بر مي گيرد، براي ايجاد و سازماندهي باورهاي ذهني مي باشد. نظام آموزشي و پرورشي كه نهاد فعال در امر ايجاد و تقويت بخشي از باورهاي ذهني نوجوانان فعال
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در فروشگاه فایل آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 6,400 تومان