مرجع فایل - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 19
موضوع: روانشناسی یادگیری مقدمه با توجه به تعريفي که از يادگيري ميشود و آن را تغييرات کم و بيش دائمي رفتار در نتيجه تجربه ميدانند، ميتوان تصور کرد که با انواع يادگيري در زندگي مواجه خواهيم بود، به اين دليل که فرد از زمان تولد تا سالمندي تجارب مختلفي در حوزههاي مختلف کسب ميکند. تلاشهاي مکرر براي راه رفتن ، سخن گفتن ، غذا خوردن ، ارتباط با همسالان ، دفاع از خود ، مطالب آموزشگاهي ، مهارتهايي مثل رانندگي ، يادگيري مشاغل و ... نمونههايي از يادگيريهايي هستند که فرد در طول زندگي خود به شيوههاي مختلفي آنها را ياد ميگيرد. نظريه پردازان مختلف انواع مختلف يادگيري را معرفي کردهاند. تاريخچه بحث نظريات يادگيري از يک ميراث غني و متنوعي برخوردار است. قريب صد سال پيش مبحث يادگيري زير سلطه نظريات فلسفي قرار داشت. از جمله فلسفه ارسطو و افلاطون. با نخستين بررسيهاي آزمايشي که توسط « ابينگهاوس » ، « پاولف » و « ثرندايک » به عمل آمد، روشهاي تحقيق در علوم طبيعي در مسائل يادگيري نيز مورد استفاده قرار گرفت و بر مبناي انبوه مدارک علمي که حاصل کار آزمايشگاههاي روان شناسي در نقاط مختلف جهان بود، نظريههاي جامعتر و اصول دقيقتري در مبحث يادگيري ارائه گرديد. سير تحولي و رشد در طول تحول و رشد مباحث مربوط به يادگيري ، دو مکتب مهم شکل گرفت: نظريات رفتاري و نظريات شناختي. نظريات رفتاري بنيانگذار اين مکتب « جان. بي واتسون » (Watson,J.B) در سال 1913 است. اين مکتب بر مبناي جهان بيني تجربه گرايي معتقد است که تجربه تنها منبع اصلي دانش و يادگيري است و يادگيري از راه کسب تجربه صورت ميگيرد. براي روان شناسان رفتاري موضوع مهم علم روانشناسي رفتار آشکار است و کسب رفتار را غالبا با فرايندهاي شرطي سازي توضيح ميدهند. اين روان شناسان به اهميت تمرين ، تقويت و مجاورت در يادگيري تاکيد دارند. نظريات شناختي در حدود همان
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در فروشگاه فایل آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 8,200 تومان