مرجع فایل - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 9
ارزيابي عملکرد و بهبود مستمر سازمان چکيده اين مقاله با طرح ديدگاههاي ارزيابي عملکرد سازمانها، ضرورت و اهميت آن را براي بهبود مستمر سازمان و مديريت عملکرد، مورد توجه قرار ميدهد. سپس فهرستي از الگوها و مدلهاي ارزيابي عملکرد و نرمافزارهاي کاربردي مربوط را ارائه ميدهد. مقدمهمؤسسات و سازمانها و دستگاههاي اجرايي با هر ماموريت، رسالت، اهداف وچشماندازي که دارند نهايتاً در يک قلمرو ملي و يا بينالمللي عمل ميکنند و ملزم به پاسخگويي به مشتريان، اربابرجوع و ذينفعان هستند تا شرکتي که هدفش سودآوري و رضايت مشتري است و سازماني که هدف خود را اجراي کامل و دقيق وظايف قانوني و کمک به تحقيق اهداف توسعه و تعالي کشور قرار داده، پاسخگو باشند. بنابراين، بررسي نتايج عملکرد، يک فرايند مهم راهبردي تلقي ميشود. کيفيت و اثربخشي مديريت و عملکرد آن عامل تعيينکننده و حياتي تحقق برنامههاي توسعه و رفاه جامعه است. ارائه خدمات و توليد محصولات متعدد و تامين هزينهها از محل منابع، حساسيت کافي را براي بررسي تحقق اهداف، بهبود مستمر کيفيت، ارتقاي رضايتمندي مشتري و شهروندان، عملکرد سازمان و مديريت و کارکنان را ايجاد کرده است. درصورتي که ارزيابي عملکرد با ديدگاه فرايندي و بطور صحيح و مستمر انجام شود، در بخش دولتي موجب ارتقا و پاسخگويي دستگاههاي اجرايي و اعتماد عمومي به عملکرد سازمانها و کارايي و اثربخشي دولت ميشود. در بخش غيردولتي نيز موجب ارتقاي مديريت منابع، رضايت مشتري، کمک به توسعه ملي، ايجاد قابليتهاي جديد، پايداري و ارتقاي کلاس جهاني شرکتها و مؤسسات ميشود.تعاريف_ ارزيابي عملکرد فرايندي است که به سنجش و اندازهگيري، ارزشگذاري و قضاوت درباره عملکرد طي دورهاي معين ميپردازد. _ ارزيابي عملکرد در بعد سازماني معمولاً مترادف اثربخشي فعاليتهاست. منظور از اثربخشي ميزان دستيابي به اهداف و برنامهها با ويژگي کارا بودن فعاليتها و عمليات است. _ ارزيابي عملکرد در بعد نحوه استفاده از منابع در قالب شاخصهاي کارايي بيان ميشود. اگر در سادهترين تعريف، نسبت
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در فروشگاه فایل آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان