مرجع فایل - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 23
ابزارهای موجود در بازار سرمایه ایران مهندسی مالی و طراحی ابزارهای مالی جدید ارتباط ابزارها و بازارها راهى آسان و کاهلانه راهى دشوار و عالمانه نیاز به طراحی اوراق بهاءدار، منطبق با بازار سرمایه ایران سیستم اقتصادی کشور بازار دارائیهای واقعی و خدمات (The Market for Assets and Services) بازار دارائیهای مالی (The Market for Financial Assets) شیوههای تأمین مالی منابع داخلی شرکت منابع خارجی شرکت اوراق قرضه سهام ممتاز سهام عادی منابع مالی بدون هزینه بستانکاران تجاری هزینههای پرداختی پيشدريافت از مشتريان مهندسى مالى و طراحى ابزارهاى مالى جديد علاوه بر اوراق بهاءدار يادشده اوراق بهاءدار ديگرى نيز وجود دارند که در سالهاى گذشته و به دنبال تعيير و تحولات بازارهاى مالى ابداع شدهاند. تحولاتى که از پيامدهاى مقرراتزدائى از بازارهاى سرمايه بود و در اثر آن، شرکتها اقدام به انتشار اوراق بهاءدار بسيار متنوعى کردند که تا آن زمان سابقه نداشت و بازار اين کشورها هر روز با گونه جديدى از اوراق بهاءدار روبهرو شد؛ اقتصاد غرب در اواخر دهه ۱۹۷۰ و دهه ۱۹۸۰ با تورم بسيار بالائى روبهرو شد؛ که از پيامدهاى افزايش قيمت نفت در سال ۱۹۷۳ بود و سبب شد تا اقتصاد کشورهاى غربى با ضربهاى سهمگين و تورمى دو رقمى ـ حدود ۱۵ درصد ـ روبهرو شود. البته اين اندازه از تورم در جامعه ما چشمگير نيست. در حالىکه در کشورهاى غربى رويدادى غيرمنتظره است و بسيارى از شرکتها را براى تأمين مالى به بازارهاى مالى و بهويژه بازار اوراق قرضه روانه کرد؛ زيرا اوراق قرضه اوراق بهاءدارى است که نرخ بهره آن در زمان انتشار مشخص مىشود و اين نرخ بهره تا زمان سررسيد ثابت است و در نتيجه چنانچه پس از انتشار اوراق قرضه نرخ تورم در جامعه افزايش يابد، خريداران قبلى اوراق قرضه متضرر مىشوند؛ زيرا زمانىکه تورم افزايش مىيابد، قدرت خريد پول کاهش پيدا مىکند و چون در
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در فروشگاه فایل آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 10,100 تومان