مرجع فایل - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 16
آشنايي با سيستم ايربگ (كيسه هوا) كيسه هوا Air Bag سالهاي بسيار زياديكمربند ايمني تنها وسيله محافظت از انسان در خودرو بود. بحث هاي زيادي در موردايمني سرنشين خودرو به خصوص كودكان وجود داشت و كشورها موظف بودند از قوانين واستانداردهاي مربوط به كمربند ايمني پيروي كنند. امار نشان ميدهد كمربندهاي ايمنيتا كنون جان صدها هزار نفر را در سوانح رانندگي از مرگ نجات داده اند. همانندكمربند ايمني مفهوم ايربگ نيز يا كيسه هوا نيز سالها قبل بوجود امده است. اولين نوعكيسه هاي قابل باد شدن در خلال جنگ جهاني دوم و در سال 1980 در هواپيماها و هنگامفرود به كار گرفته شد. اما ايربگ هاي تجاري اولين بار در خودروها مورد استفاده قرارگرفتند. اتومبيلهايي كه بعد از سال 1998 توليد شدند همگي موظف به استفاده از ايربگبراي دريافت استاندارد شده اند لازم است هم در قسمت راننده و هم قسمت سرنشينكناري از ايربگ استفاده شود. امروزه امار نشان داده است كه استفاده از ايربگ درتصادف هاي مستقيم از رو به رو تا 30% احتمال مرگ را كاهش ميدهد بعدها ايربگهاي جانبي در صندلي ها و درهاي خودرو جاسازي شدند.خودرو هاي مدرن امروزي ديگر ازتنها 2 ايربگ استفاده نميكنند بلكه تعداد زيادي ايربگ روبه رو و جانبي در اينخودروها به كار رفته است.همانطور كه در ساليان گذشته مطالعات زيادي در مورد كمربندايمني انجام ميگرفت امروزه دولت ها و خودروسازان مطالعات و ازمونهاي بسياري در موردايربگ ها انجام ميدهند قوانين حركت قبل از مطالعه جزئيات ايربگ ها بايدابتدا قوانين حركت را مرور نمائيم.ميدانيم اجسام متحرك داراي مومنتوم (اندازه حركت) هستند.مومنتوم در اثر جرم و سرعت بوجود ميايد. تا هنگامي كه نيروي خارجي به جسموارد نشود جسم در راستاي قبلي و با همان سرعت به حركت خود ادامه ميدهد.خودرو ازجرمهاي متعددي تشكيل شده است . وزن خودرو و اجسام داخل ان و
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در فروشگاه فایل آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 7,000 تومان