مرجع فایل - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 11
مصرف تلويزيون دنياي امروزي را به تعبير برخي جامعه ي پست مدرن و برخي ديگر جامعه ي فراغتي ناميده مي شود ، جامعه اي که رسانه هاي جمعي نقش به سزايي در شکل دهي آن داشته اند . مصرف فرهنگي سبك زندگي ما را شكل ميدهد، نيازها و تمايلات ما را سامان ميدهد، مواد لازم براي توليد تخيلات و روءياهايمان فراهم ميكند، نشاندهندهء تفاوتها و تمايزات اجتماعي است و نمايانگر توليدات ثانويهء ما در بهكارگيري ابزارهاي موجود است (استوري،(1999 يکي از رسانه هاي فراگير که مي تواند سهم به سزايي در جمع گرا کردن و توده اي کردن جامعه داشته باشد ، تلويزيون است . براي فهم و درک مصرف تلويزيون بايد چند نکته را مد نظر داشت. ¨ تلويزيون به عنوان يک رسانه جمعي ¨ مخاطب و ويژگي هاي آن ¨ بافت اجتماعي دريافت پيام رسانه اي چون تلويزيون "در بسياري از گونه هاي مطالعات فرهنگي بعد از دهه ي 1980 گرايش به آنچه مسئله پست مدرن ناميده شده است وجود دارد که مک گيگان (1992) آنرا "پريوليسم فرهنگي" مي نامد و بر لذت ، مصرف و ساخت فردي هويت تاکيد دارد .از اين منظر فرهنگ رسانه ، مواد لازم براي ايجاد هويت ها ، لذت ها و قدرت ها را توليد مي کند و در نتيجه مخاطبان از طريق محصولات فرهنگي امر "پوپولار" مي سازند."(داکلاس ، ک2005) در مطالعات فرهنگي که بيشتر بر متون تاکيد مي شود ، مصرف رسانه اي بيشتر معطوف بر متن پيام رسانه اي خواهد بود. زيرا امر اجتماعي با متن در رابطه ي تنگاتنگ قرار دارد. رويکرد مطالعات فرهنگي براي درک مخاطب از روش تفسير پذيري پيروي ميکند براي نظام هاي آموزشي کاربرد اجتماعي دارد.بررسي ها به توده گرايي متمايل است. به تحليل ذهن هاي خلاق و جريان هاي مخالفي را که راهي به فرهنگ توده پيدا مي کنند مي کند. بر ماهيت سياسي ارتباط جمعي و چگونگي دريافت پيام تاکيد دارد. پس اگر مصرف رسانه اي چون تلويزيون را بخواهيم از
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در فروشگاه فایل آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان