مرجع فایل - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 14
نگارگری ایرانی نگارگری ایرانی که به اشتباه مینیاتور نیز خوانده میشود شامل آثاری از دورههای مختلف تاریخ اسلامی ایران است که بیشتر به صورت مصورسازی کتب ادبی(ورقه و گلشاه٬کلیله و دمنه٬سمک عیار و...)٬علمی و فنی(التریاق٬الادویه المفرده٬الاغانی و...)٬تاریخی(جامع التواریخ و...) و همچنین برخی کتب مذهبی همچون خاوران نامه میباشد. مشخصترین سابقه نگارگری کتب در ایران به کتاب معروف ارژنگ میرسد(برگی از نوشتههای مانوی به خط سغدی) فهرست مندرجات ۱ پیشینه ۲ مکاتب ۳ مکتب بغداد ۳.۱ پیشینه ۳.۲ فرم شناسی ۳.۳ کتب مکتب بغداد ۴ مکتب سلجوقی ۴.۱ فرم شناسی ۴.۲ کتب مکتب سلجوقی ۴.۳ سفالهای منقوش مکتب سلجوقی ۵ مکتب تبریز ۱ ۵.۱ فرم شناسی ۵.۲ کتب مکتب تبریز ۱ ۶ مکتب شیراز(سده ۸) ۶.۱ کتب مکتب شیراز(سده ۸) ۷ مکتب جلایری ۷.۱ فرم شناسی ۷.۲ کتب مکتب جلایری ۸ مکتب شیراز(سده ۹) ۸.۱ فرم شناسی ۸.۲ کتب مکتب شیراز(سده ۹) ۹ مکتب هرات ۹.۱ فرم شناسی ۹.۲ کتب مکتب هرات ۱۰ کمالالدین بهزاد(هرات ۲) ۱۰.۱ فرم شناسی آثار بهزاد ۱۱ جستارهای وابسته ۱۲ منابع پیشینه اولین آثاری که بتوان نام نقاشی بر آنها نهاد در غار دوشه لرستان و با حدود هشت تا دههزار سال قدمت به دست آمده٬و در دوره تاریخی آنچه را که بتوان نقاشی نامید در دیوارنگاریهای اشکانی و ساسانی میتوان دید٬با ورود اسلام به ایران این کشور تا مدتها به دست امویان و عباسیان اداره شد و از آن پس با روی کار آمدن سلسلههای ایرانی سامانیان٬غزنویان و آل بویه استقلال از دست رفته ایرانیان تا حدودی به آنها بازگشت. از این پس زمینه برای احیای هنر و فرهنگ ایرانی به فراهم شد و هنر ایرانی در خدمت اسلام درآمد٬عمده آثار به دستآمده
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در فروشگاه فایل آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 6,100 تومان