مرجع فایل - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 22
تأثیر تاریخ در پرورش شخصیت: خلاصه: نقش اجتماع و محيط در پرورش شخصيتها، بررسي شرح حال چند شخصيت گمنام درتاريخ ايران: در زمان محاصره يزد توسط تيمرو. لشگركشي تيمور به دربار مغرب، محاصره كرمان توسط "آغامحمدخان". پلوتارك نوشتع است: «اسكندر، هميشه نسخهاي از ايلياد هومر- كه ارسطو آن را تصحيح كرده بود و آنرا «نسخه صندوق» ميناميدند- همراه خود داشت و آنرا شبها با خنجري زير بالش خود مينهاد و پيوسته ميگفت كه اين كتاب گنجينة همراه برداشتني است» و اضافه ميكرد كه: «اين دو چيز در سفرهاي جنگ توشه راه من است.» شايد تاريخ نويسان اين مطلب را به حساب خود بگذارند كه پيدايش شخصيتي چون اسكندر، بر اثر مطالعة كتاب قديمترين تاريخ افسانهآميز دنيا حاصل شده است، اما اگر اين حرف درباب اسكندر صحيح باشد، خوشبختانه درباب ساير قهرمانان خوب و بد تاريخ امثال حمرابي و سولون و كرزوس و يعقوب ليث و آتيلا و سزار و چنگيز و اردشير و نادر هرگز صادق نيست، زيرا اين قهرمانان، هنگامي كه از كوه به دشت سرازير شدند و پرچم شهرت در جهان برافروختند، هرگز با تاريخ و تاريخنويسان سروكار نداشتند، اين مورخان بودند كه بعدها به سراغ آنان رفتند. علاوه بر آن اگر واقعاً تاريخ ميتوانست به اين سادگي از همة مردم كورشها و اردشيرها و خواجه نظامالملكها يا افلاطونها و ابنسيناها بوجود آورد و نياورد پس واي به احوال تاريخ! و اگر تمام مردم عالم ميتوانستند با خواندن تاريخ، آسوربانيپالها و چنگيزها و ناپلئونها و آقا محمدخانها و هيتلرها و چرچيلها بشوند و نشدند، پس خوشا به احوال عالم! اما حقيقت آنست، كه اين تاريخ نيست كه اين شخصيتها را بوجود آورده، اين اجتماع و محيط است كه هر زماني شخصيتي خاص در خود ميپرورد و جواب اين سئوال با علم الاجتماع است، متهي بايد گفت كه تاريخ هرگز از علم الاجتماع جدا نيست. وظيفه تاريخ هميشه اين بوده است كه اجتماع را بپايد، بدين معني
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در فروشگاه فایل آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 9,600 تومان