محل لوگو

طرح توجیهی توليد كاشي كف


طرح توجیهی توليد كاشي كف

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات:21

مقدمه

پس از پيروزي انقلاب شكوهمند انقلاب اسلامي ايران سياست‌گذاري صنعتي دولت در جهت سياست عدم وابستگي به خارج و خودكفائي بوده، شكي نيست كه اين سياست تضمين كننده استقلال و تماميت ارضي مي‌باشد و لحاظ اهميت اين امر مي‌بايست طرحهاي صنعتي طراحي و به اجراء گذاشته شوند كه كمترين وابستگي از نظر مواد اوليه و تكنولوژي توليد و دانش فني به خارج را داشته باشند. طرح حاضر براساس سياست فوق طراحي شده است.

خوشبختانه در كشور پهناور ما مواد اوليه مورد نياز توليدات سراميك به وفور يافت مي‌شود. و با انتخاب روش صحيح و مناسب توليد تقريباً تمام ماشين‌آلات لازم نيز در داخل قابل تاُمين است. بنابراين با گسترش اين رشته از صنعت نه تنها مي‌توان نيازهاي داخلي را تاُمين نمود بلكه با حمايت دولت مي‌توان توليدات سراميكي را تا مرز صادرات نيز گسترش داد. البته ذكر اين نكته لازم است كه در كنار افزايش كميت توليدات بايد به كيفيت نيز بها داد. و به آن توجه داشت و كيفيت محصولات را تا سطح قابل قبول استانداردهاي بين المللي بالا برد تا بتواند در مقابل انواع مشابه معتبر خارجي رقابت نمايد.

خلاصه گزارش طرح

1) عنوان محصول

موضوع طرح حاضر توليد كاشي كف مي‌باشد. مشخصات كاشي مورد نظر بشرح زير است:

1ـ ابعاد: 8/0×20×10 سانتيمتر .

2ـ وزن خاك مصرفي براي هر عدد كاشي 250 گرم.

3ـ وزن بيسكويت پخته 330 گرم.

4ـ هر متر مربع آن برابر 50 عدد كاشي مي‌باشد.

5ـ روش توليد: تهيه پودر مرطوب و فرم‌دهي به كمك پرس.

ظرفيت: هفتادو‌پنج هزار مترمربع ساليانه.

تعداد روزكاري: سيصد روز در سال.

تعداد شيفت كاري: يك شيفت هشت ساعته به جز كوره‌ها.

زمين: 3500 مترمربع.

زيربنا: 1152 مترمربع.

تعداد كاركنان: 31 نفر.

2) مطالعات اقتصادي:

تعريف محصول: محصول مورد نظر طرح كاشي كف مي‌باشد. كاشي كف محصولي است سراميكي كه به سبب پخته شدن در درجه حرارت كافي بحالت نيمه شيشه‌اي درآمده. خاصيت جذب آب آن كم و مقاومت آن در برابر سائيدگي، فشار و ضربه مكانيكي زياد است. ابعاد كاشيهاي توليدي 8/0×20×10 سانتيمتر و 50 عدد آن برابر يك مترمربع مي‌باشد. شماره استاندارد آن 67، ويژگيهاي آن شامل مسطح بودن، قائمه بودن زاويه‌ها، مقاومت در برابر سائيدگي، مقاومت در مقابل سائيدگي آن نبايد كمتر از 25 باشد.

مقاومت در مقابل حرارت و رطوبت بدين معني كه كاشي كف بايد در برابر حرارت و رطوبت به اندازه كافي پايداري كند و بر اثر اين عوامل نبايد در سطح روئي آن هيچگونه ترك خوردگي پديد آيد. مقاومت در برابر سرما، مقاومت در برابر ضربه، رنگ ناپذيري، مقاومت در برابر فشار مكانيكي و مقاومت در برابر مواد شيميائي مي‌باشد.

موارد استعمال: كاشي كف به علت دارا بودن خواص مذكور و واحد بودن امتيازاتي از قبيل رنگ ناپذيري، مقاومت در برابر اسيد و قليا براي پوشش راهرو، سالن‌هاي عمومي و سكوي راه‌آهن و پوشش كف بكار مي‌رود.

3) بررسيهاي فني

پروسه توليد: براي توليد كاشي، مانند هر مصنوع ديگر، روش و يا تكنولوژيهاي مختلفي وجود دارد. مساله مهم و انتخاب صحيح تكنولوژي و يا روش توليد است. اين انتخاب مي‌بايست با توجه به عوامل زيادي صورت گرفته و در كل طرح انتخابي مي‌بايست در جهت اهداف و سياستگذاري صنعتي كشور باشد.

طرح فوق مي‌تواند در سطح گسترده‌تر با استفاده از ماشين‌آلات خارجي صورت پذيرد كه در هر دو صورت روش كلي توليد يكي مي‌باشد. وليكن در حد ظرفيت پيشنهادي تجهيزات كلاً داخلي پيش‌بيني گرديده. روش توليد در نمودار پيوست جريان مواد و جزئيات عمليات توليدي نشان داده شده است.

الف ـ آماده‌سازي خاك: مواد اوليه مصرفي جهت توليد به صورت آماده خريداري و در سيلوي مخصوص مواد اوليه ذخيره مي‌گردد. در زمان توليد مواد اوليه به نسبت‌هاي مشخص وارد مخلوط‌كن(كماج كن) شده. در اين مرحله رطوبت كافي به خاك داده مي‌شود. (توسط پاشيدن آب) ميزان رطوبت مطلوب خاك براي پرس هفت الي هشت درصد است. رطوبت كمتر و يا زيادتر خاك هر دو در كيفيت كاشي تاُثير مي‌گذارد.

ب ـ پرس كردن: پرس كردن يكي از مراحل مهم توليد كاشي كف است. در اين مرحله كاشي شكلهاي اوليه خود را مي‌گيرد و به آن اصطلاحاً بيسكويت خام مي‌گويند. عمل پرس كردن شامل ريختن مقدار معيني خاك كماج شده روي صفحه پائين قالب و فرود آمدن نصفه بالائي است. در اثر فشار ذرات خاك به سرعت در جهات مختلف حركت كرده تا تمام زواياي قالب را پر كند. معمولاً نصفه بالائي و پائيني به شكلهاي مختلف و مناسبي منقوش است. نقشهاي بالائي جنبه تزئيني داشته و نقشهاي زير گاه اسم توليد كننده و اغلب داراي شيار‌هاي لبه داري است كه كمك به چسبندگي كاشي در روي كار مي‌كند.


مبلغ قابل پرداخت 10,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 277

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما