محل لوگو

مقاله نظم در مدارس


مقاله نظم در مدارس

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات:44

نظم در لغت به معناي آراستن، برپا داشتن، ترتيب دادن كار و... و در اصطلاح نظامي به معناي پيروي كامل از دستورهاي نظامي است.‌

انضباط نيز به معناي نظم و انتظام، تربيت و درستي، عدم هرج و مرج، سامان‌پذيري و آراستگي است.

مي‌دانيم آنچه كه امروز حرف اول را در مدرسه مي‌زند انضباط است، انضباط اخلاقي و رفتاري دانش‌آموزان مي‌تواند روي آموزش اثرگذار باشد. بنابراين پرورش همراه آموزش مهم جلوه مي‌كند.

دانش‌‌آموزان با انضباط مي‌توانند مسئوليت‌هاي مهم مدرسه را به عهده بگيرند و در آينده نيز جامعه به خوبي پذيراي اين افراد است.

حال مسئله اين است كه اگر دانش‌آموز بي‌انضباط باشد چه كارهايي بايد انجام دهيم؟

مسلماً چنين افرادي داراي مشكلاتي هستند كه اين مشكلات مي‌تواند از مدرسه و يا عمدتاً از بيرون مدرسه باشد، به هر حال كمك به چنين دانش‌آموزاني وظيفه معلمان است تا بتوانند دانش‌آموزاني سالم و بانشاط تحويل جامعه دهند.



هدف از بررسي نظم و انضباط‌

هدف از اين موضوع، چگونگي ايجاد مدرسه‌اي شاد با دانش‌آموزان باانضباط و منظم كه انسانهاي پرورش يافته در اين مدرسه، در آينده انسانهايي به تعالي رسيده، تغيير رفتار داده و متفكر و متعهد خواهند بود كه فقط هدف آنها كسب نمره بالاتر نيست، بلكه هدف، آموزش و پرورش است.

نظم و انضباط حاكم بر مدرسه باعث مي‌شود دانش‌آموزان با برنامه‌ريزي به كارهاي خود برسند. و اين نظم و انضباط نه تنها داخل مدرسه، بلكه كارهاي خارج از مدرسه را نيز تحت الشعاع قرار مي‌دهد و باعث مي‌شود دانش‌آموزاني با ايمان، مشتاق به درس و مدرسه و در آينده توانمند روي كار بيايند.

اگر هر شخصي در هر مرحله زندگي كه هست نظم و انضباط داشته باشد موفقيت در انتظار اوست.

مي‌دانيم كه اگر به ‌آموزش و پرورش به ديد واقعي نگاه كنيم و به آن اهميت بدهيم باعث پيشرفت جامعه مي‌شود و شايد در كشورهاي توسعه يافته، آموزش و پرورش آنها دليل پيشرفت آنها بوده است. برنامه‌ريزي مناسب و جذاب بودن مدارس، بودن نظم و انضباط در مدارس، جهت دار بودن آموزش و پرورش، باعث به ثمر رسيدن اهداف از پيش تعيين شده جامعه مي‌شود.

هدف از نظم و انضباط در آموزش و پرورش، تربيت افرادي است كه خود اتكاء و مستقل باشند، دليل هر فرمان و دستوري را بدانند و چنين ديدي از انضباط، ظرفيت ذهني افراد را افزايش مي‌دهد و او را قادر مي‌سازد تا مفاهيم جهان اجتماعي و طبيعي را درك كند.



بيان مسئله‌

در اين گزارش اين سوال مطرح مي‌شود: آيا انضباط حاكم بر مدرسه مي‌تواند بر تحصيل موفق دانش‌آموزان اثر داشته باشد؟

و آيا معلمان مجرب ما مي‌توانند با ارائه مطالب جذاب و هيجان‌انگيز خود، دانش‌آموزان جامعه فعلي را كه پر از آلودگي‌هاي صوتي، تصويري و... است از نظر انضباطي كنترل كنند و در كلاس درس مشكلي نداشته باشند؟

و هزاران سوال ديگر كه با يافتن جوابهاي آن مي‌توانيم در امر آموزش و پرورش موفق باشيم.

متأسفانه اگر نتوانيم مشكل دانش‌آموزان را در مدرسه برطرف كنيم اين معضل بي‌‌انضباطي هم براي معلمان دردسرساز خواهد بود هم براي جامعه. زيرا بودن حتي يك دانش‌‌آموز بي‌انضباط در مدرسه نظم مدرسه و كلاس را بر هم مي‌زند. انسان به عنوان يك موجود اجتماعي براي زندگي و ارتباط با ديگران ناچار است اطاعت از هنجارهاي اجتماعي بين انسان‌ها را رعايت نمايد. به عبارت ديگر رفتارش بايد مورد قبول اجتماع باشد، يكي از راه‌هاي اجتماعي شدن و مورد قبول واقع شدن، رعايت مقرراتي است كه در اجتماع حكمفرماست. آموزش و پرورش و مدارس بعنوان يك سيستم اجتماعي و متشكل از افراد انساني به منظور نيل به اين هدف، بايد فعاليت‌هايي را پيش‌بيني كند كه اين مهارت اجتماعي را در دانش‌آموزان تقويت كرده و دروني سازد. امروزه نزد بسياري از محققان براي افزايش و ايجاد نظم و انضباط روش‌هاي تربيتي غيرمستقيم و غيركلاسيك موردتأكيد و تشويق قرار گرفته و اعتقاد بر اين است كه براي آموزش نظم تنها نبايد به آموزش كلاسي، مقررات مدرسه و خانواده اكتفا نمود،


مبلغ قابل پرداخت 14,200 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 609

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما