محل لوگو

مقاله سینتیک شیمیایی


مقاله سینتیک شیمیایی

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات:6

سینتیک شیمیایی

در حالت کلی سینتیک شیمیایی را می‌توان علم مطالعه سیستمهای ناظر برتجزیهشیمیاییو یا تغییر حالت مولکولها دانست. به عبارت دیگر سینتیک را می‌توان علممکملترمودینامیک دانسته و سیستمهایی را کهتوزیع انرژیآنها با زمان تغییر می‌نماید مطالعهکرد. نظریه‌هایی که اثرات متقابل شیمیایی را توجیه می‌کنند بطور گسترده‌ای بر اساسنتایج تجربی پایه گذاری شده‌اند که با روشهای ترمودینامیکی و سینتیکی به دستمی‌آیند.

نگاه اجمالی

با یک نگرش سطحی می‌توان مشاهده نمود که برخی ازواکنشهایشیمیایی آنی بوده و تعدادی کند یا بی‌نهایت کند هستند. همچنین شدت بعضی ازواکنشها در آغاز زیاد است، رفته رفته آهسته می‌گردند، برعکس برخی از واکنشها بهکندی شروع شده و سپس شتاب می‌گیرند، سینتیک عامل زمان را در واکنشهای شیمیایی مطرحو مورد بحث قرار می‌دهد.

تاریخچه

از نظر تاریخی مطالعهسرعتواکنشها یکی از قدیمی‌ترین موضوعاتشیمیفیزیک بوده است. و نزل در سال 1777 سرعتانحلالفلزات در اسیدها را مطالعه کرد. ویلهمیدر سال 1850هیدرولیز بوسیله اسیدها را مورد بررسی قرار داد و به این نتیجه رسید که سرعت واکنشهیدرولیز ساکاروزمتناسب با غلظت ساکاروزتجزیه نشده است.

ویلهمی را می‌توان پایه گذار سینتیک نامید. درسال 1862برتلو و سن ژیلنیز نتایج مشابهی رویهیدرولیز استرهادر محیط اسیدی داشتند،سرانجام درسال 1863 گولدبرگ و واگ نتایج فوق را تعمیم داده و به صورت قانون اثرغلظت‌ها بیان کردند.

مطالعات اولیه سینتیک


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 333

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما